باغ علم و کتاب

امروز پسرهای کلاس سومی به اولین اردوی سال تحصیلی رفتند.پس ازصرف صبحانه در دورهمی درمورد قوانین اردو گفتگو کردیم وسپس به سمت اتوبوس رفتیم.

در آنجا دوگروه شدیم و یک گروه ابتدا به سمت باغ کتاب رفتند و گروه دوم واردباغ علم شدند.درآنجاابتدا از جعبه جادویی دیدن کردیم و قبل از شروع سفر درباغ علم راهنما، اطلاعاتی به مادرمورد این سفرداد.بعد از جعبه جادویی وارد قسمت دیگری از سفر به نام داستان بدن انسان شدیم.بچه ها درانجا با جورچین DNE،چهره پرداز ژنتیکی،زیبابین سلولی وسخنگوی بپر بپر و دستگاه صداهای بدن آشنا شدند.در غرفه بعدی با داستان خانه روبه رو شدیم.در آنجا با استودیوی تلوزیونی ،ابر اسکنر،جام جهانی رباطها آشنا گردیدند و همچنین اطلاعاتی درمورد چگونگی مصرف وسایل خانه به دست آوردند.در غرفه بعد ،با داستان شهر برخورد کردیم و درآنجا با توربین بادی،تونل تاسیسات شهری، دیده بان شبکه و خودروی برقی و سوخت خورشیدی  اشنا شدند.درادامه داستان زمین و علل گرم شدن زمین را درک کردیم ومارو پله ،دماسنج زمینی و کربن سنج  را بازی کردیم.

در قسمت نمایش و دانش ،باشگفتی های ازمایش علمی کلی به همه خوش گذشت واخرین برنامه در سینما سه بعدی و نمایش یک فیلم ماجراجویانه به فضا بود.

در پایان اردو به باغ کتاب رفتیم و بچه ها بعد از آشنایی با فضای کتابخانه ،به خرید کتاب پرداختند و کتاب های مورد علاقه خودشون را تهیه کردند.

این اردو برای تقویت روحیه شادی و نشاط و یادگیری عمیق و اثر بخش واجتماع پذیری بچه ها صورت گرفت.

جای همه ی مامان و باباهای مهربان خالی بود ،به همه بچه ها خیلی خوش گذشت.